Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
Game News |

The solo developer behind this wave shooter is trying to resurrect that old time CoD Zombies magic

 The solo developer behind this wave shooter is trying to resurrect that old time CoD Zombies magic

When solo developer Ashley Ellis told me that he wanted Hellbreach: Vegas to be a throwback, a celebration of the arcade simplicity of Call of Duty's beloved zombies mode, that's when it really clicked for me. Hellbreach is all about the simple pleasure of looking down iron sights at a zombie-adjacent demon-type dude and deleting it. If you find yourself doing so on a Discord call with three friends from high school, all the better.

I couldn't quite put my finger on it when I first took an early build of Hellbreach for a spin, but it absolutely nails the feel of an Xbox 360-era CoD Zombies mode. The starting character has the same doofy, Duke Nukemy, Russian-accented one liners as Black Ops standby Nikolai Belinsk. The maps have that same feel as CoD Zombies, with these tight rings of rooms with little room to maneuver, helping to distinguish Hellbreach from fellow wave survival shooter Killing Floor. 

Each map opens up gradually as you invest money into tearing down barriers, drawing from the same resource pool you use to purchase weapons, ammo, and perks. They start out hemming you in, with branching options for expanding the play field, but eventually you'll have your loop through the map opened up, hustling away from chokepoints and shaving down the herd of demons. I find the slot machines comfortingly reminiscent of those CoD Zombies randomizer chests, and the pick-ups have that same goopy, low-poly look as the series' classic power ups. The movement and weapon handling is very old-school CoD as well, and now I can't help but associate it with happy memories of couch co-op split screen on Nacht Der Untoten in Black Ops 2.

Ellis said he hopes this will be a similarly social experience, a game you can use to catch up with friends over Discord. He doesn't want to make something overly complex or bogged down with progression systems. It feels similar to other indie genre throwbacks: the Quake-like games lovingly called "boomer shooters" or the low-fi, PS1-esque horror games that became so popular a few years ago. Black Ops 2 is a younger subject for a nostalgic throwback, but it's what Ellis wants to play. If no one out there is making the game you want anymore, why don't you give it a shot?

I'm also quite a big fan of how Ellis settled on the game's Las Vegas setting. He's never been, but with all the CSIs, Rainbow Six Vegases, and Fallout: New Vegases out there, you can kinda get a good idea of what it's like anyway, right? The setting followed the game's mechanics, as it were. Ellis was inclined to use slot machines as a visual alternative to CoD Zombies' "chest with floating gun over it," and what modern city seems more ripe for a demon invasion out in the middle of the desert? With all that natural synergy, it had to be Vegas.

If I want some kind of meditation on the moral decay of the Southwest, I'll watch No Country For Old Men⁠—this is Goofy Vegas. My favorite map in the build I checked out was a chintzy wedding chapel, but it also included a police precinct and a level set on the Strip, with an additional three more maps set to appear in the final game.

Hellbreach: Vegas has been in the works since 2020, when Ellis turned to game development after finding a new abundance of free time in the pandemic. Ellis and publisher Iceberg Interactive hope to release Hellbreach: Vegas some time in the third quarter of 2023, though that date depends on the pace of development and Hellbreach will see some multiplayer beta testing before it comes out. If you'd like to follow and support Hellbreach: Vegas, you can wishlist it on Steam.

Image 1 of 6

first person view purple neon view inspecting alien blaster

(Image credit: Infinity Ape Studios)
Image 2 of 6

view of first person firing against enemies

(Image credit: Infinity Ape Studios)
Image 3 of 6

close up shot of in game slot machine

(Image credit: Infinity Ape Studios)
Image 4 of 6

first person view firing against zombies

(Image credit: Infinity Ape Studios)
Image 5 of 6

Gas mask operator holding melee weapon emerging from flames

(Image credit: Infinity Ape Studios)
Image 6 of 6

cinematic view of Vegas Strip level

(Image credit: Infinity Ape Studios)


Читайте также

Fallout showrunners talk about the show's take on New Vegas: 'The idea that the wasteland stays as it is decade-to-decade is preposterous to us'

Why won't fetch quests die? The horrible truth is: we need them

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Москва

Баскетболист ЦСКА Хэнлан назвал Москву лучшим местом для жизни

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Директор Благотворительного Фонда «Провидение» Елена Осипова стала финалистом премии «Россия - страна возможностей»

Баскетболист ЦСКА Хэнлан назвал Москву лучшим местом для жизни

Питерским генералам сидеть в столице // Экс-начальника ГУ МВД по Санкт-Петербургу и его подчиненных хотят судить за взятки в Москве

Изгнать мигрантов так просто не получится? Юрист указал на тонкую грань