Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Here's ray-traced Quake 1, because why not at this point

 Here's ray-traced Quake 1, because why not at this point

The original Quake has gotten a fascinating makeover, as a new mod adds full ray tracing to the classic FPS. The free mod, which works with the Steam version of Quake or your version from 1996—probably—switches out all that old Quake lighting for newly ray-traced lights. 

Y'all ever find out that someone has undertaken a quest you'd expect is time-intensive and absorbing... and just done it in no time at all? That's how I feel about sultim_t, the modder behind this ray-traced Quake project. This year I've already repored on how sultim_t brought ray tracing to classic Doom and Half-Life 1, and now Quake 1 as well.

In many ways this one's fascinating compared to the others just because Quake did so much with its original lighting settings. It was a deliberately dark and spooky game, and the new ray traced environments can seem a bit clinical, even colorless, under the new lighting scheme.

If you'd like to fix that weirdness, YouTube user Mithe posted a way to avoid those colors: "HEY just so you know I highly recommend setting rt_sky to 1 in the console commands to eliminate the overly bright and washed out outdoors areas. For some reason its set to 9 by default. Also, you can enable sun shadows using "rt_sun 1" though I recommend setting volumetrics to simple if you do. "rt_bloom_intensity 0" to disable bloom, or 0.5 to reduce the intensity. Finally, you can enable a flashlight using rt_flashlight if you want.

If you'd like a very deep dive into how it looks, check out this video, which dives really far into how to tweak the settings and get ideal results.

Watching Quake 1 get ray traced feels like coming full circle with ray tracing as a technology. That's because many people's—myself included—first encounter with the tech was that stunning demo of Quake 2 using ray tracing. That led to Quake 2 RTX, the first project to really try and understand what it takes to make ray tracing work in games.

You can find Quake 1: Ray Traced on github, along with instructions on how to get it running.



Читайте также

Boston Dynamics' Atlas bot is dead and its replacement is horrifying yet fascinating in equal measure

'The concerns about claustrophobia were a major aspect' of desiging World of Warcraft: The War Within's underground zones, says director

Hades 2's technical test shows us that the Greek gods are still super hot and, by Poseidon, some of you could use a cold shower

Москва

В гостях у Волгоградской академии физической культуры

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Бастрыкин взял дело хирурга, на которого пожаловались пациенты, на контроль

РМОУ презентовал издательский проект «Притяжение Сочи» на форуме «Мы вместе. Спорт»

В Гостином дворе прошел форум «Мы вместе. Спорт»

Владимир Брилёв: «Благотворительный базар в Lotte Hotel для дружеских делегаций из 44 стран – это круто!»