Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
Game News |

This classic 1970s text adventure now has Google AI graphics

Zork was the first game made by the great Infocom, and one that would influence an entire genre. Inspired by the example of Colossal Cave Adventure, the first text adventure to gain any kind of widespread notice in the computer scene of the 1970s, Zork is a sprawling piece of interactive fiction, initially developed by four friends and coders at MIT on the PDP-10 computer. It was first released in 1977 for the PDP-10, before its original developers and other collaborators set up Infocom to polish, expand and release it as a commercial product for PCs.

The game was not only the launchpad for Infocom generally, but an entire genre. This wasn't the first text adventure but its sophistication far surpassed what had come before (adventure used two word commands). The text parser was designed such that players could enter 'natural' language and the game would interpret these commands and act as a kind of narrator or dungeon master, explaining what happened and the current situation / locale. Zork isn't just responsive, but it's funny too, and managed to create that sense of a personality in the computer talking back to you. It inspired a flood of similar games, very few of which came close.

Sophisticated text inputs and outputs are very much a contemporary topic and, Zork being an entirely text-based game, the inevitable has happened. 

"Some adventure game fans at Google wondered what would happen if you used the output from the classic text adventure game 'Zork' as the input to Imagen, Google's text-to-image diffusion model," writes Google principle engineer Matt Walsh.

"To support the results we wanted we made some additions to Zork itself, which was a fascinating journey through an arcane language and a lost (but re-engineered) toolchain".

The results are below.

So here we have a fantasy text adventure's descriptions to the player being used as prompts for an AI image creation tool. As Walsh's voiceover explains, it wasn't quite so simple, and the team working on this project had to yoke-together elements of how Zork presents information and how Imagen interprets and remembers things. And the team went further, showing it could implement for example a visual inventory for the player.

The oddest thing about this, however, is that Imagen is capable of generating a wide variety of artistic styles. The example shown in the video is a white house rendered in various ways, from a Rembrandt pastiche to a mosaic to a picturesque pencil drawing. The various other locations shown also range from photorealistic to impressionistic in style.

So this isn't one version of Zork visualised, but a countless number of different variants of what this world may look like. Zork 2 is also shown off briefly, along with the promise that this project's work can relatively easily be applied to other Infocom titles.  

The way Walsh talks, it does sound like this is a project intended for release at some point, though it is not currently available to the public. Activision ended up owning Infocom, and Zork was the only brand from the company it really used, so it may be that some agreement is necessary before it can be.

It is straight-up weird to 'see' Zork for the first time, a world that only ever existed visually in the imagination. And not because I think this is an especially great visualisation of it: as you might expect, some rooms look atmospheric and interesting, some locations seem a bit uninspired, and of course there's that gamut of styles that makes it impossible to think of this as one coherent Zork.

But it is, in its way, a striking example of the new paying tribute to the old. No-one knows where we're going to end up with these AI tools, but using them to breathe some life into the interactive past certainly seems like one of the more benign uses.

Curious name, Zork. It came from a piece of jargon the developers used amongst themselves: unfinished programs were called "zork". And it looks like we aren't done with Zork yet.



Читайте также

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

After 6 years, the FCC has voted to restore net neutrality regulations in a win for the open internet

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Москва

Футболисты ЦСКА и «Спартака» не забили голов друг другу впервые с 2003 года

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Ведущие «Авторадио» исполнили в Кремле культовую песню о самой масштабной стройке XX века

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Врач Пылев: склонность к получению солнечных ожогов связана с риском рака кожи

Более 100 студентов посетило СЛД Курск в рамках акции «Неделя без турникетов»