Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Age of Wonders 4 is coming, and you won't have to wait long to play

 Age of Wonders 4 is coming, and you won't have to wait long to play

After pivoting to sci-fi in the excellent Age of Wonders: Planetfall, Triumph Studios is returning to its fantasy roots with its strategy sequel Age of Wonders 4. The team's been working away in secret for a few years now, which means it's nearly ready. Age of Wonders 4 will be arriving on PC and consoles on May 2, 2023. 

The series first kicked off in '99, offering an alternative to the Heroes of Might & Magic series, featuring turn-based campaigns where rulers must divide their attention between exploring a fantasy realm, building up their coffers, enhancing their cities and duking it out in tactical battles with diverse armies.

Age of Wonders 3 made plenty of improvements to the already compelling formula, upping the ante when it came to the tactical battles and letting players customise their leaders with RPG-like character creation and progression systems. With Age of Wonders 4, this level of customisation has been expanded to your empire, letting you create things as strange as "a clan of cannibal halflings". 

As you can see from the gameplay showcase, there are quite a few steps before you start a new game. First, you define certain parameters for the realm, from its climate to the traits of its inhabitants, letting you create a desert that's full of megafauna, or a chilly realm that's been claimed by dragons. 

Then you start customising your people—though you can skip this by selecting a premade faction. There's a lot to pick from, including elves, rats, toads, orcs etc. I didn't see it in the list, but I'm very much hoping I'll be able to create a society of evil dire penguins—my favourite critters in the last game. After you've chosen your peoples' form, you can pick their culture, making them feudal, barbarians, industrious and so on. But you're still not done; you've then got to select society traits—of which there are many—which lets you turn them into cannibals or make them gifted spellcasters. 

Your ruler is once again fully customisable, too, and if you pick the Wizard King origin, it doesn't need to be the same species as your faction. You can have an elven wizard ruling over a society of barbarian orcs, if that tickles your fancy. 

Tomes of Magic let you enhance your empire further, one of which you'll be able to select straight away. These are wide-ranging, giving you a set of spells that can enhance your troops, summon creatures or buff your empire. Tomes also stop your faction from being static. By unlocking new ones, you'll get access to new spells, buildings and can even physically transform your people, creating angelic beings or something more nefarious.

Age of Wonders 4 also touts a new event system, buffing up the story portion of this 4X romp and letting you further define your empire. If you encounter someone selling captives, for instance, agreeing to take these prisoners off their hands or fighting the slavers opens up a bunch of options. Maybe you'll send them back home, improving your relationship with another faction, making it easier to vassalise them later on.

(Image credit: Paradox)

Speaking of fighting, we get to see a scrap between orcs and a fire giant in a quarry. It's an interesting map, full of bottlenecks and terrain obstacles, which the developers take full advantage of to swiftly demolish their hot, lumbering foe. Sieges are also returning, but Triumph didn't share any details on what's changed in that type of fight.   

At the end of the presentation, the developers jump ahead to turn 69, where we get to see the ways we can influence the world. Neutral cities have been integrated into the empire, and the land around the capital is now covered in snow—the result of a specific cryomancy spell. The orcs have also been transformed and now have icicles sprouting out of their bodies, which gives them immunity to being frozen and lets them move faster through the snow. 

Closing out the reveal, Triumph also teases the Pantheon system, which means that actions you take in one game can feed into future ones, giving you new unlocks for your characters and new realms to play in. You'll also encounter your custom leaders in future games, much like how Stellaris uses your custom empires to fill up its galaxies. 

It all sounds pretty fantastic. And thank goodness we won't have to wait a year or more to get our hands on it. May isn't very far off, and hopefully we'll have even more details to share before then. 



Читайте также

Релиз Tokyo Debunker на iOS и Android. Игроки жалуются на малое количество ресурсов

Visions of Mana won't have multiplayer, but producer Masaru Oyamada wants 'to implement features like that in the future'

Авторы и издатели Cities: Skylines II заплатят за всё!




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге об эффективных решениях в дорожном строительстве   

Собянин назначил нового главу Стройкомплекса Москвы

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге об эффективных решениях в дорожном строительстве   

«А потом мир погас». Жертва молнии рассказал о боли, которую едва пережил