Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30
31
Game News |

Former EVE Online developers announce fantasy sandbox MMO Pax Dei

 Former EVE Online developers announce fantasy sandbox MMO Pax Dei

The sheer amount of possibilities in sandbox MMOs like EVE Online help create the most jaw-dropping stories in PC gaming. These worlds of resources and tools and almost no direction are fertile ground for communal stories of all sizes.

A few of the people behind EVE Online, along with former Blizzard, Ubisoft, and Remedy developers, have formed a new studio to make their own sandbox MMO. Mainframe's first game, Pax Dei, sounds a lot like EVE Online, except it's down on Earth (or something like it) and set in the Middle Ages.

In Pax Dei, myths, magic, and the supernatural are real. Your character will start with nothing in a zone protected by one of the gods, and as you explore the "procedurally aided" open world and collect resources, you can build a home. Pax Dei encourages players to form communities, or clans, in several ways, like giving you larger plots of land when you place them near others. 

"You can play solo to your heart's content in the game," lead game designer Pétur Örn Þórarinsson said in an interview with PC Gamer. "But there's a lot of soft incentives to work with other people."

"The whole economy is player-run," Örn Þórarinsson said. You can rely on other players to gather resources and craft items for when you leave the protected zone and start to encounter increasingly harder challenges tied to the game's story. PvP will be available too, but it will require you to opt into it.

Dungeons and quests will reward unique items, but just like the player-created ones, you can trade them. While it's definitely possible to go full communist in Pax Dei—much like some groups in EVE Online do—Þórarinsson said there will also be a currency in the game if trading items isn't enough for you.

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)

Facing danger 

In a short, hands-off demo, I saw a mixture of New World and Valheim in Pax Dei. An MMO action bar with weapons and tools sits on the bottom right of the screen and button prompts to gather and examine plants and items flickered in the center. As the third-person camera panned around the character, the hyper-realistic forest and minimal UI made it clear the game runs on Unreal Engine 5. It was difficult to make out a distinct visual identity, but everything I saw came from an unfinished alpha build.

After designating a plot of land, you can start to place walls using gathered items like wood and clay. Over time, you can start to create a village with gardens and workbenches for blacksmiths and alchemy.

Gear works like any other RPG, but much of what you equip had to be created by someone else. You can inspect items to see their stats and equip them before you face off against the game's mysterious Lovecraftian enemies.

Quests can be found via notes and via researching discarded artifacts. They'll lead you toward dungeons and buildings protected by tall, inky black monsters that growl and hiss as you slash at them. It was hard to see what kind of combat Pax Dei is going for in the demo. There's a stamina meter below your health bar that depletes as you attack like it was Dark Souls, but enemies barely seemed to react in this version of the game.

At the end of the demo, the player walked further out into the forest and found a massive winged creature hidden in the foliage. It was like looking at the silhouette of an amygdala clutching the rooftops in Bloodborne: big, lanky, and alien. Mainframe didn't show me the game's magic system—which also includes player-created elements—but I imagine you're going to need something better than a bow to defeat one of those.

Image 1 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 2 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 3 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 4 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 5 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 6 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 7 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 8 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 9 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 10 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 11 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 12 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 13 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 14 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 15 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)
Image 16 of 16

Pax Dei gameplay screenshot

(Image credit: Mainframe)

Pax Dei is "cloud-native," and will be playable on "cloud gaming platforms," after it launches on Steam. Early reports on the game's development suggested that its mechanics will scale in complexity so there's always something to do on any device you play it on. Mainframe didn't elaborate on that aspect of it in my interview though.

Pax Dei doesn't have an exact release date, but the team plans to start inviting players to test the alpha version of the game soon. You can sign up to test the alpha on the Pax Dei website.



Читайте также

Today's Wordle answer for Friday, March 29

Новая информация о Judas и слухи об увольнениях в Ubisoft

Рисованный 2D-платформер Nine Souls с нотками Sekiro выйдет в мае




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Шапки женские вязаные на Wildberries, 2024 — новый цвет от 392 руб. (модель 466)

Пассажир рейса Москва — Пермь попал в реанимацию

«Радио Зенит» – информационный партнер форума «Мы вместе. Спорт»

Благотворительный фонд «Свет в руках» проведет Всероссийскую акцию «Росток памяти»