Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

This clever action-RPG is like playing a whole Diablo adventure in 24 minutes

 This clever action-RPG is like playing a whole Diablo adventure in 24 minutes

 What if Little Red Riding Hood and the Big Bad Wolf were the same person? Well, it would render the original fairy tale pretty confusing—but it makes for a very cool action-RPG character.

In Ravenswatch, all the playable heroes are reimaginings of classic characters from fairy tales and literature—from the sly Pied Piper who wields musical magic and summons swarms of rats, to the hulking Beowulf who carries the diminutive last dragon whelp on his shoulder, to, yes, Little Red Riding Hood as a deadly rogue and werewolf.

(Image credit: Passtech Games)

Once you've picked one of these familiar figures, you head out on an adventure—of which there's currently only one available, a bleak rural landscape swarming with ghouls, ghosts, and mutated pigs. You're given four brief days and nights, amounting to 24 minutes real-time, to explore the map, level up, find treasures, and otherwise prepare yourself. Once the time runs out, you're thrown into a battle with the final boss—in this case, an enormous Lovecraftian horror ready to smash you to bits with its squirming tentacles. Structurally it's like playing Diablo on fast-forward, the whole experience of adventuring and building a character for the endgame squashed down into one half-hour sprint. 

That doesn't mean combat is about rapid-fire clicking, though. Developed by the team behind roguelike gem Curse of the Dead Gods, Ravenswatch invests its fights with similar weight and impact. It's not frantic, it's decisive—most enemies go down with a few well-placed strikes, but your hero is even more easily felled. It makes clever use of your abilities—and particularly your dodge roll—vital for survival. 

The rhythm of switching between the two playstyles at regular intervals is thrilling.

Little Red Riding Hood is a classic rogue—she boasts a dash that slices enemies it passes through, an explosive trap, and the ability to slip into stealth for quick ambushes. But what's really clever about her design is that when night comes—as it does every four minutes—the wolf takes over. Under the moonlight, she switches to her werewolf form, and gains a whole new set of abilities that turn her from a sneaky assassin to a hefty bruiser.

The rhythm of switching between the two playstyles at regular intervals is thrilling, giving a genre that can suffer from repetitiveness a lovely splash of built-in variety. Cleverly, though the wolf feels very different, its abilities follow the same themes as Hood's human ones—the dash to safety becomes a pounce into the middle of the crowd, the explosive trap for punishing chasing foes becomes a ground pound for smashing everyone directly around you, and instead of slipping into the shadows to recover, you empower your attacks with a life-stealing buff so you can heal up in the thick of things.

(Image credit: Passtech Games)

Each character has their own similarly distinctive twists—from Aladdin strategically deploying his three wishes throughout each adventure, to the Pied Piper dancing around enemies to make them vulnerable for his rats. It certainly makes for a much more striking roster than your usual warriors, wizards, and paladins, especially in co-op where each player can really commit to their gimmick and role.

The game is launching in Early Access on April 6, with the developer keen to get plenty of user feedback ahead of the full release.

The thing that's hard to get a sense of in the game's current build is what the longevity of the final release will be like. I've had fun running through the one existing zone with different characters to get a sense of each, and the randomly generated map helps it feel a little different each time, but I wouldn't describe it as super replayable. My understanding is the plan for the final release is for there to be a total of three such zones—I'm not sure that's going to make for a substantial enough experience to make the most of these clever character designs. 

At least the community is going to get a big hand in answering questions like these—the game is launching in Early Access on April 6, with the developer keen to get plenty of user feedback ahead of the full release, planned for one year from then. I'll be following it with interest—while the scope of Ravenswatch may currently be modest, it's bursting with a creative flair that's really refreshing for the genre. 



Читайте также

One boutique keyboard maker spent years engineering the ultimate stabilizer by "recklessly training a personal cash bazooka on the question"

Lenovo Legion 7 16IRX9 review

Глобальные сервера Solo Leveling Arise открыли — есть русский язык




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Владимир Брилёв: «Концерт, посвященный Великой Победе, стал доброй традицией для творческого объединения «Хрустальное соZVездие».

5 фактов, которые необходимо знать о СЭЙН и Wimmortal и их релизе «Старик и воля».

Эксперт Президентской академии в Санкт-Петербурге о комфортных автопутешествиях

Состоялась премьера песни Гульдарии Юсуповой