Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Realms of Ruin is a fast, accessible RTS that wants to bring Warhammer's newest setting to PC gamers: 'It's about getting in there and sticking your axe into the guy's face'

In 2015, the Warhammer world ended. You know, that place you fight over in Total War: Warhammer and Vermintide 2? Games Workshop literally blew it up. From its ashes rose a new setting, in a new era: the Age of Sigmar.

This grand, mythic universe, full of warring gods and arcane realms, hasn't had much of a videogame presence yet, other than a smattering of mobile games and smaller titles. With its new RTS Realms of Ruin, developer Frontier is hoping to fill that void—and introduce gamers to a whole new world of Warhammer. 

I got the chance to take a behind-the-scenes look at the game for the latest issue of PC Gamer magazine. You'll find my full six page cover feature in issue 384, on sale in shops now and available online very soon

Realms of Ruin is a real-time strategy game in the traditional mould—you build units, send them into battle with a click, advance up a tech tree, and activate abilities in the fray to try and get the edge. Its grouped-up squads and focus on capturing objectives put me in mind of another Warhammer game: the classic Dawn of War. 

But that doesn't mean it's just retreading old ground. Frontier is aiming for a fast and super accessible take on the genre. For example, though you can build pivotal defensive structures on certain captured points, and upgrade your HQ, there's otherwise no base-building in the game, and multiplayer matches are designed to take no longer than 30 minutes.

Lightning fast

(Image credit: Frontier Developments)

Sandro Sammarco, principal designer and co-writer of the story, describes Realms of Ruin as "a burst of real-time strategy goodness." The goal is to get players right into the action without any barriers to entry—and then reveal more and more tactical depth as you play.

"The core principle of why we've aimed the game this way, it's to make sure that we're being authentic to the table top game, which is really, it's about battles," says Sammarco. "It's about fighting. It's about getting in there and sticking your axe into the guy's face until he doesn't want to fight anymore. Games Workshop's franchises are all about [that], there's always a visceral nature to them that's very compelling. And so we wanted to make sure that we were hitting that."

(Image credit: Frontier Developments)

In addition to multiplayer battles, the game will feature a full singleplayer campaign, aiming to provide an authentic but accessible introduction to the Age of Sigmar setting. In a story co-written by Games Workshop veteran Gav Thorpe, players will get to meet (and play as) the gleaming, holy knights of the Stormcast Eternals, and the vicious, swamp-dwelling Orruk Kruleboyz, as they battle across the bestial realm of Ghur. Two more factions are yet to be revealed—I wasn't given any insight on those, but any fan of the wargame could probably speculate that they might be an undead faction, and some form of Chaos worshippers. 

But it's a story driven primarily by its heroes, not just its armies. "We want you to care about the characters," says Sammarco. "We put a lot of time and effort into making them plausible and believable—and obviously cool as well! So it's a proper high quality and full cinematic experience."

Winds of change

(Image credit: Frontier Developments)

Ambitions are high for Realms of Ruin—Frontier want this to feel like a blockbuster game, huge and bursting with production value. If the studio can pull that off, it'll not only be the first big flagship game for the Age of Sigmar setting, it'll be a major event for the modern RTS revival. After lying fallow for years, real-time strategy seems to be having a comeback, but major releases from well-established studios are still more the exception than the norm—and for fans nostalgic for the ambitious, story-driven RTS campaigns of old, this could be a breath of fresh air.

Not an easy goal—making a great modern RTS is hard enough, let alone also trying to introduce the Age of Sigmar world and please its existing fans as well. But a grand plan suits such a grand setting, and if Frontier succeeds, it could kick off a whole new era of Warhammer games on PC. 



Читайте также

Warhammer 40,000 has slightly more women in it now and the neckbeards aren't happy

Fallout season 2 has been confirmed, so bring on the deathclaws

Blizzard backs down on unpopular Hearthstone change, so now weekly quests will 'only' waste twice as much of your time, rather than triple




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Собянин назначил нового главу Стройкомплекса Москвы

Как поучаствовать в продаже иностранных ценных бумаг по указу №844

Минобороны: техника парада Победы передислоцируется в Москву

Появились подробности аварии в районе Очаково-Матвеевское