Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Unity makes big changes to the install fee that pissed off just about every game developer last week

 Unity makes big changes to the install fee that pissed off just about every game developer last week

Last week, just about everyone in the games business was mad at Unity over a new, retroactive per-install fee for games made with the engine. Unity developers raised troubling question after troubling question about the proposal: How would installs be counted? What if someone reinstalls a game over and over? What about cases where a developer could end up paying Unity more than they made from selling their game? After over a week of turmoil, Unity has announced that it's walking back the most objectionable aspects of the fee.

In an "open letter" published today, Unity executive Marc Whitten apologized for the company's errors and outlined the revised plan. Here's the big stuff:

  • The new install fee (called a "Runtime Fee") will not apply to games made with the Unity Personal or Plus plans, only the Pro and Enterprise plans.
  • The free Unity Personal plan was previously restricted to studios that made less than $100K in the past 12 months. That threshold has been increased to $200K.
  • The Runtime Fee won't apply to games made on the current or older versions of Unity, unless the developer moves them onto the new version releasing next year or future versions.
  • Games which are subject to the Runtime Fee (they've made $1M in the past 12 months and have been installed more than 1M times) can opt for a 2.5% revenue share instead, and will always be billed the lower amount.
  • Installs will be self-reported, rather than determined by Unity's "proprietary data model."

The changes address the biggest complaints with the fee's particulars. It's no longer retroactive so long as developers don't move their existing Unity games onto a new version of the engine (although this could become an issue for games receiving long-term updates), and the revenue share option means that developers who produce free or cheap games can't wind up in a situation where Unity charges them more than they're earning. 

Unity's 2.5% royalty maximum is lower than Unreal Engine's 5%, which is applied to Unreal Engine games which have earned over $1M in lifetime revenue. (Although note that Epic does not charge for use of the Unreal SDK regardless of studio revenue, whereas Unity charges per-user for its Pro and Enterprise plans.)

Everyone, however, is not friends again. Although these changes make the proposal less objectionable and there are positive responses to the letter, Unity's surprise announcement last week put developers in a defensive posture, and not all of them are lowering their guard.

Facepunch Studios founder Garry Newman, who said that "Unity can get fu****" in response to the original fee announcement, said today that although Unity's new proposal "seems fair enough," he's not changing his position on the company.

"Sadly, for me, the trust has been broken," wrote Newman. "It woke us up. The threat of what could happen in the future is too apparent now."

@garrynewman: This all seems fair enough to be honest, and glad to see it, for the sake of the community.   Sadly, for me, the trust has been broken. It woke us up. The threat of what could happen in the future is too apparent now.

(Image credit: Garry Newman)

Terraria developer Re-Logic preemptively expressed a similar sentiment earlier this week when it pledged $200K to open source Unity competitors. Even if Unity walked back much of its proposal as it has done now, "the destruction of trust is not so easily repaired," the developer stated at the time.

One of those free open-source Unity competitors, an engine called Godot, has received significant attention in the wake of Unity's calamitous announcement. Developer Robot Gentleman, as one example, announced last week that because of Unity's "outrageous violation of trust," it would migrate its current project from Unity to Godot and increase its financial support of the free engine.

Unity is running a "live fireside chat" today to answer questions, and has summarized the new version of its fee proposal with an FAQ, which includes more specifics than I've relayed about changes to the Unity plans and thresholds for the Runtime Fee.



Читайте также

Lootun is an auto-battling RPG for people who just really love managing their party's gear

Zombie Run 2 0.2.2

Nothing is too niche for modders to remaster, not even a '90s Star Wars FPS expansion pack where you play as Luke Skywalker's weird non-canon wife rescuing my favorite Expanded Universe dork

Москва

"Спартак" обыграл "Рубин" в последнем матче Джикии

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Создание Сайтов. Создание веб сайта. Создание сайта html. Создание сайтов цена. Создание и продвижение сайтов. Создание сайта с нуля. Создание интернет сайта.

Лукашенко лоббирует интересы Алиева по изоляции Армении

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин