Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Finally, a game that combines tower defence, factory automation, and the systematic slaughter of a thousand worms

When you first start Mob Factory, it seems like just a very simple tower defence game. There's a hole in the ground. Worms come out of it. They follow a clearly marked path towards your castle. You set up crossbow towers, which shoot arrows at the worms, so that they die and don't reach your tower. Easy. What's next?

Oh, more worms. It's just the same amount of worms every time spawning on a regular timer. I guess I don't need to build any more towers? But then what happens next? Er, are the dead worm bodies supposed to be… piling up like that?

It quickly becomes clear that I'm thinking about this game all wrong. The worms aren't a threat—sure, they can damage my castle, but they're easily contained. What they are is a resource

Turns out worm corpses can be used to make all sorts of things. Pick up six by clicking on them, and you can make them into an assembler building. (Do not ask me about the science of this.) I plop one down, and then use more bodies to make conveyor belts that shuffle remains from where the enemies tend to die over to the assembler, where it can fuse them together into bronze coins. (I am telling you, I do not have any answers about the science.)

Great, now I've turned the little square island I started on into an automated bronze coin machine. What can you do with bronze coins? Buy another island, of course!

(Image credit: LiterallyEveryone Games)

Once I've set up sufficient defences against them, the next island's regularly spawning spiders provide me with web, the vital ingredient in many more recipes—including both silver coins that can be used to buy even more islands, and, brilliantly, extra worm tunnels. The tower defence has flipped on its head, as I deliberately set up extra spawn points for my enemies so they can provide me with even more raw material.

The more you make, the more islands you're able to buy, and the more monsters—with their own unique resources and behaviours—you encounter. While a couple of crossbow towers is enough to clear out worms, it soon becomes more of a challenge to efficiently deploy the limited weapons at your disposal. Wooden blocks (made out of worms, naturally) can be used to divert enemies' paths, forcing them to circle area-of-effect towers or stay within range of shotgun-like cyclops towers. If you've ever enjoyed 'mazing' in tower defence games, you'll be in heaven here.

(Image credit: LiterallyEveryone Games)

Later foes carry their own challenges. Skeletons bearing shields can only be harmed from behind, forcing you to set up routes that expose their backs. Blobs, meanwhile, combine high health pools with literally eating any dropped resources you encounter, meaning you have to not only create a gauntlet of death to contain them, but quickly syphon the slime they drop out of the path of their kin before they much it all. Nice try, blobs, but there's no ethical consumption under my capitalism. 

Conveyor belts provide transport links between islands, ferrying ingredients to where they're needed. Your entire archipelago quickly becomes not a kingdom you're defending, but a huge factory to manage and tweak towards perfect efficiency. 

(Image credit: LiterallyEveryone Games)

It's brilliantly satisfying, and simple but charming pixel art and bouncy sprites help distract you from the idea that you've basically built an enormous monster abattoir. I'm reminded of 2021's surprising gem Loop Hero, a game that similarly twisted a familiar genre into a sort of engine-builder, but I think Mob Factory's combination of tower defence mechanics with Factorio-style automation may make it an even more engrossing puzzle. 

If systematic worm slaughter sounds like your idea of a good time—and why wouldn't it?—Mob Factory is available on Steam for £12.80 / $13.50, and you can get 10% off that until November 16. 



Читайте также

Indies' Lies 1.8.6

Король обезьян против гигантских монстров в новом трейлере экшена Black Myth: Wukong

There's a mod to fix Gale's beard, making Baldur's Gate 3 playable at last




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Лукашенко лоббирует интересы Алиева по изоляции Армении

Создание Сайтов. Создание веб сайта. Создание сайта html. Создание сайтов цена. Создание и продвижение сайтов. Создание сайта с нуля. Создание интернет сайта.