Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Embracer exec says laying off hundreds of people was an 'agonising process,' but that restructuring is 'how we win'

 Embracer exec says laying off hundreds of people was an 'agonising process,' but that restructuring is 'how we win'

Layoffs have been one of the defining events of the games industry this year, with thousands of jobs being cut across dozens of companies, all attempting to slash costs as the rapid economic growth of the pandemic years comes screeching to a halt. No company is more emblematic of both these extremes than Embracer Group. In the last few years, Embracer has embarked upon a frenzied spending spree, snapping up studios like Gearbox, Crystal Dynamics Eidos Montreal, and many more, all apparently to stack the decks in a deal with an unknown partner worth at least $2 billion.

But that deal fell through, saddling Embracer with $1.5 billion in debt. Immediately, Embracer began a ruthless effort to start climbing out of the red. The company laid off 904 people between July and the end of September, which included closing Volition, the developer of Saints Row. An unspecified number have also been laid off since, and those won't be the last either.

In the midst of all this, Embracer's interim chief strategy officer Phil Rogers has spoken to Gamesindustry.biz about the company's attempts to reduce its debt, and the resulting restructuring program. Safe to say, it makes for interesting reading.

On the debt itself, which Embracer has reduced from $1.5bn to $1.4bn, Rogers says Embracer feels "like we're on track against our targets that we've set out." He specifies the plan is to "readjust that games pipeline down to the run rate" of "SEK 5 billion ($478.4million)" going into next fiscal year. In addition to reducing the debt, Rogers says Embracer is asking itself broader questions about how to "transform ourselves into a leaner, stronger, more focused and—critically—cash self-sufficient company".

As for the people who have lost their jobs and livelihoods as a consequence of all this, Rogers says that it's been "an agonising process", but that "we know it's a necessary thing for us to hit our new and needed goals. So overall, good progress and we push on," adding that restructuring is "how we win."

(Image credit: Deep Silver)

To say the least, it's eyebrow-raising seeing someone refer to laying off hundreds of people as "good progress". But the interview also provides some insight into the inner workings of Embracer. The group currently has over 200 games in development across the studios that it owns, and it recently conducted a review to assess which of these projects should continue, and which might feasibly be cut.

To do this Rogers says they look at "entertainment values". Foremost among these is that the game has to be "fun to play", which isn't exactly the most incisive observation. But Rogers also states that he's "never a big fan of the 'fewer, bigger, better' approach" preferring to spread the risk across more smaller titles. This might seem odd coming from a company that spent six years buying studios that make exactly those kinds of games. But it's worth noting Rogers only joined Embracer last year, and his prior experience is in making smaller games like Lara Croft and the Temple of Osiris. That may make his perspective more valuable at a company like Embracer, certainly more than simply asking, "Is game gud?"

Meanwhile, Embracer has also been reassessing its broader plan of rapidly acquiring studios and IPs, which it apparently did to establish itself at the forefront of the industry. "We've taken on a lot, but it's in that pursuit to change and evolve and grow, and now we're just in that different climate." This reassessment is ongoing. When asked by gamesindustry.biz what 'winning' looks like to Embracer, Rogers says "These are all questions we are going to come back to and address in full. We are very focussed right now on the restructuring."

You can read the full interview here.  



Читайте также

Puzzle box game Machinika: Museum is free to keep on Steam

Король обезьян против гигантских монстров в новом трейлере экшена Black Myth: Wukong

There's a mod to fix Gale's beard, making Baldur's Gate 3 playable at last




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Бухалово и Париж: откуда появились необычные и смешные названия населенных пунктов в России

Топ 3 спектаклей, которые можно успеть посмотреть этой весной

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

В столице Туркменистана - Ашхабаде открыли памятник легендарному армянскому поэту и композитору Саят-Нове