Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

After Starfield, I thought I was done with large-scale space travel, but Star Citizen's spectacular latest trailer has pulled me right back in

 After Starfield, I thought I was done with large-scale space travel, but Star Citizen's spectacular latest trailer has pulled me right back in

I never fully wrote off Star Citizen as a scam to sell expensive fake ships to credulous fans of Wing Commander, but neither have I ever been convinced that it will actually achieve a 1.0 release someday. I don't think this latest trailer has changed my mind on that point, but it has made me glad that Star Citizen exists as an idea, purely because it is so mesmerising to watch.

To be honest, "trailer" doesn't really do this video justice. It's a 25-minute showcase of the game's bespoke Star Engine tech, and by proxy a chance for Roberts Space Industries to exhibit the scale of the game. And it's the most I've been interested in Star Citizen for ages, despite recent events demonstrating that exploring simulated universes is never as exciting as it seems.

The trailer kicks off with a crucial note: "Everything you are about to see has been captured in engine as one continuous shot without loading screens. Distance between planets has been compressed for the sake of brevity." Then there's a performative orchestral tune-up, before the trailer's soaring soundtrack kicks in.

Instantly, we're off, barrelling through the cosmos. After a few seconds, we arrive at the first planet, microTech Stanton IV, where the Star Engine shows off those most coveted of features, fully explorable planets and seamless transition from space to ground without a loading screen in sight. Take that, Starfield! Right between the eyes.

The trailer spends a while floating around Stanton IV, showing off an incredibly detailed city complete with fully operating rail system, glistening icy mountains, and lush forests. Then we're off again, arriving at a silhouetted ring planet, where the trailer dives into those icy halos to showcase the engine's "real-time large scale asteroid belt generation and rendering". Then we pop over to a gas giant for a look at my favourite bit of ostentatious-sounding tech, "Volumetric clouds at a gas giant scale." We also see the impressive "Floating Cloud City" Orison, which in typical Star Citizen fashion looks absolutely massive.

There are plenty more technical whizzbangs shown off in the second half of the trailer. A spaceship engulfed in flames showcases the game's "Dynamic fire simulation based on voxel grids", while a bleak Hebridean planet forms the stage for the game's "Hierarchical object container technology for outposts and points of interest," which I'm guessing means procedurally generated small settlements. Weirdly, it ends with a closeup of a sweaty man's face, although I can't deny how realistic those salty beads look.

In short, the trailer achieves what it sets out to do, namely wowing with its scale, and making me want to play an open-universe space-game underpinned by this tech. That's despite the fact that I got excited about No Man's Sky and Starfield for the exact same reasons, and both of them ultimately left me cold. This I suppose is the ultimate question: Can Star Citizen turn all this flashy technology into a game that's fun to play? I tried the playable Alpha years ago, and it certainly seemed to have more mechanical grit than either Starfield or NMS. But it was also far too janky to be fun.

Either way, I thoroughly enjoyed kicking back and zooming through Star Citizen's universe for 25 minutes, and it reignited my desire for a space sim which merges that galactic scale and seamless spaceflight with a game that's actually fun to play. I remain doubtful about whether that's actually possible, but I'm also happy that, after all these years, Roberts Space Industries is still trying to make it happen.



Читайте также

Five new Steam games you probably missed (May 20, 2024)

Zombie Run 2 0.2.2

Король обезьян против гигантских монстров в новом трейлере экшена Black Myth: Wukong




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Бухалово и Париж: откуда появились необычные и смешные названия населенных пунктов в России

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

Лукашенко лоббирует интересы Алиева по изоляции Армении