Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Alan Wake 2 is so stuffed with jump scares it cheapens the good horror

 Alan Wake 2 is so stuffed with jump scares it cheapens the good horror

Alan Wake 2 is a worthy successor to the original, and dare I say, even outdoes it in many ways. But there is one thing that Remedy's long-awaited sequel has in abundance that I wish there were less of—or none at all—and that is the jump scares.

I get it: a well-placed jump scare can work wonders to build tension and give you something to be afraid of. The threat of one can have you holding your breath in anticipation around every corner or the opening of every creaky door. Too many though, and they start to feel cheap and you become desensitised to them. Or you do what I do and flatly refuse to engage with them after the first couple and play out any scene that seems remotely jump-scare-y with the volume down and the lights on.

The jump scares start pretty much from the get-go and there's no getting away from them. They aren't subtle or "blink and you'll miss it"—they take up your entire screen and fill your ears with a sudden, loud shriek, and the worst bit is that they come out of nowhere. 

(Image credit: Remedy)

I mean, yes: that's a jump scare by definition, but these literally have no bearing on what's going on around you. You're not stepping into a deserted room where something might be lurking and "Oh crap! I didn't see that thing hiding in the corner!". It's in your head, or rather, in the protagonist's head, so it can come at any time and does so, often.

You generally only get these scares when you're playing as Saga, and I suppose, to some extent, it makes you the player, feel less in control just as Saga does: I can see the purpose if that was the intention, I just wish the game hadn't been quite so littered with them because it ruined a lot of those chapters for me. I refused to play with a headset—or the volume up at all, honestly—so lost a lot of the atmosphere they were trying to build.

Clearly, that's not how the game is meant to be played but it's the only way I can play without risk of doing myself or my keyboard—and anything else fragile in the immediate vicinity—serious damage. Scary is good but I've always preferred a more subtle kind of horror. 

I don't recall any jump scares in the original Alan Wake game. There may well have been, but the fact that I don't specifically remember means that if they were present, they weren't overused. In fact, at the time I remember feeling like Alan Wake was the Silent Hill game I'd been waiting for since the series got a bit lost after The Room, and those games were always notoriously about psychological horror, with the outright gore and cheap scares used sparingly.

(Image credit: Remedy)

That's not to say they don't have their place. Done right, jump scares are incredibly effective. Staying on the subject of Silent Hill for a second, I'll never forget the locker room in the first game—the only jump scare I actually remember from the series—which was so effective because it wasn't overused.

Maybe I've just not played many horror games in recent years, but the jump scares in Alan Wake 2 started getting annoying after the first handful. It's not like the game even needs them: it is perfectly capable of scaring the shit out of anyone without the cheap tricks. The cultists, the ritualistic murders, the mystery surrounding Cauldron Lake, Saga's bizarre memory lapses—these are more than enough to keep me on my toes.

I know I'm not the only one who feels this way: a lot of friends I've spoken to say they'd love to play but won't even entertain the idea of picking it up because of the jump scares. In an ideal world, it'd be great to have some sort of sliding scale that would let you dial back the jump scares—or turn them off completely. Not being a developer, I have no idea how viable that is but I bet it would get a bunch more people playing, were that ever an option.

In a game that does literally everything else so well, it's a shame that Remedy felt like it needed to stuff Alan Wake 2 full of jump scares. There's more than enough horror to go around without them.



Читайте также

Hades II нравится игрокам, а Nintendo Switch 2 анонсируют в начале 2025 года

Hades 2 hits 100K concurrent Steam players, crushing the original's record a day after its early access launch

Рецензия на игра Stellaris: The Machine Age

Москва

Боевые приобретения. Настоящий праздник мужественности прошел в Москве

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Концерт "Две музы"

5 фактов, которые необходимо знать о СЭЙН и Wimmortal и их релизе «Старик и воля».

Анна Данилова дала старт Всероссийской акции "Синий платочек Победы" 2024 на станции метро Курская

Одна из целей неофашистского Азербайджана - уничтожение Христианства