Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Outward, the open-world RPG that forces you to live with your failures, is finally getting a sequel

 Outward, the open-world RPG that forces you to live with your failures, is finally getting a sequel

Released in 2019, Outward is "a gem of an RPG," we said in our 89% review. It's also an unusual one: It's impossible to die in the game, but there's also no fast-travel and it's impossible to save-scum your way past trouble thanks to its mandatory auto-save system. It forces players to live with their failures and the consequences, which can be frustrating but also fodder for truly epic tales. "I love this game," Chris Livingston wrote about his time with Outward. "I also, sometimes, hate this game."

He mostly loved it, though. He's the guy who scored it 89%, after all.

Anyway, it took five years but a sequel is finally on the way. Developer Nine Dots Studio announced today that Outward 2, following "in the footsteps of the original," is now in development.

Like the first game, Outward 2 is an open-world RPG with support for two-player co-op. It promises a range of improvements over the original, including a larger, "more alive" world filled with non-combat encounters, and day/night cycles and seasonal weather that will have an impact on how NPCs behave. Character creation and progression are being overhauled, and combat is being refined to be more responsive and support dual-wielding, something "much requested" by fans.

And no, you will not be able to save your game or fast travel to get where you want to go. That's a central part of the whole Outward experience, and Nine Dots Studio is keeping it that way.

"Those design decisions and many others were very polarizing, and I believe that this is what made our success," Nine Dots Studio CEO Guillaume Boucher-Vidal told PC Gamer. "We are not trying to please everyone, we are trying to please a specific type of gamer that would be left out if we tried to cater to a broader audience. We chose to focus on immersion before convenience, and if we stopped doing that, it wouldn’t be worthy of being called Outward."

Nine Dots is making one new concession to convenience in Outward 2, though: "We’re adding mules, which will allow you to carry around more equipment around to adapt to a variety of situations, so you won’t need to head back to town as often."

The gaming scene has changed in the five years since Outward first appeared as major publishers have shifted their attention toward more free-to-play and live service games, and I wondered if it might be tougher these days for a small studio with a relatively niche project to find a place for itself. But Boucher-Vidal believes the opposite is true. 

"While a lot of game development studios shifted towards making games-as-a-service because they’re always on the hunt for the biggest win in the eye of shareholders, they left the door open for studios like us to fill in the hole," he said. "We can see with the success of games like Elden Ring and Baldur’s Gate 3 that there is still a massive audience who value the proposition of a game that doesn’t constantly beg you for more of your cash, more of your time.

"I’ve been repeating a lot lately that Nine Dots is about creating value for its players, not extracting value from them. I think it resonates especially with a more experienced audience, either because they grew up with the older model, or because they grew tired of games asking so much from them."

Image 1 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)
Image 2 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)
Image 3 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)
Image 4 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)
Image 5 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)
Image 6 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)
Image 7 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)
Image 8 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)
Image 9 of 9

Outward 2 screenshot

(Image credit: Nine Dots Studio)

Because Outward was published by Deep Silver, Nine Dots initially gave thought to making the new game—which is being self-published—a spiritual successor under an entirely new title, "akin to how Dark Souls followed Demon’s Souls, or how Dying Light followed Dead Island." In the end it opted for the sequel: "There was a lot left to explore within its lore and concepts, and I think the game’s fans will be thankful for that," Boucher-Vidal said. "They deserve a sequel."

Outward 2 is being developed for PC and consoles. It doesn't have a release date yet, but you can wishlist it now on Steam.



Читайте также

Представлен новый класс в Diablo Immortal — Буря

Bungie continues recent streak of Ws by making most Destiny 2 expansions free to everyone

Геймплей Sins of a Solar Empire II показывает новые возможности стратегии

Москва

В 6-м туре женского «командника» в Сочи шахматная сборная Москвы разгромила краснодарок, а «Сима-ленд» справилась с Татарстаном

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

В Москве в 12-й раз пройдет фитнес-фестиваль «ФитЭкспо 2024»

5 фактов, которые необходимо знать о СЭЙН и Wimmortal и их релизе «Старик и воля».

Концерт "Две музы"

Travel-эксперт Тариел Гажиенко: на длинные выходные — по киношным местам