Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

I've now played exactly one bullet hell FPS, and I'm ready for this to be the next big genre

Luna Abyss violates the #1 sacred tenet of PC FPS design the second it gives you a gun: it's a first-person shooter, but it doesn't care about aiming.

The left mouse button fires a beam of red energy out of your starter gun, but the right mouse button is far more powerful. It locks onto an enemy, guaranteeing perfect accuracy with every shot. It's impossible to miss unless you dodge behind an obstacle while you circle-strafe around Luna Abyss's tight combat arenas. It sounds like it would make the game trivially easy and instantly dull, but Luna Abyss hands you the power to land every shot so that you can instead focus on dodging the waves of deadly bullet orbs hurtling your way in classic, familiar patterns.

This first person take on bullet hell works so well I'm baffled we haven't seen a dozen games before Luna Abyss just like it. 

For the last couple years Vampire Survivors clones have been the big indie craze, and I keep hoping the nickname "bullet heaven" will take root for that style of walking-and-shooting survivor game. It may not be a particularly intuitive label for the genre, but I like it as the flip side of the classic Japanese scrolling shooter "bullet hell," where you're dodging screenfulls of bullets instead of firing them. Now that we're pretty well saturated with bullet heavens, I want to see the bullet hell get some love again. New traditional-style 2D bullet hell shmups are hard to come by, but seemingly rarer still are games that take that core idea of dodging waves of overwhelming-yet-predictable bullets and adapt it to 3D.

Returnal and Nier Automata nailed it, but those are both third person games. By comparison there's an immediacy in the way Luna Abyss puts those bullets right in your face, closing off your peripheral vision. In a slower, weightier game that claustrophobia in the face of constant fire would be frustrating, but Luna Abyss feels great in the hands. It's snappy like nu-Doom, but instead of rushing in for a glory kill you're locking onto enemies and casually obliterating them while your legs dance you out of danger.

Early in the demo I played, which starts near the beginning of the game, I got my hands on the second weapon—a booming laser shotgun. It added a puzzley layer to combat, with certain shielded enemies requiring a shotgun blast to open them up to more damage. It's another way Luna Abyss reminds me of Doom Eternal, though it's far easier to juggle weapons in combat when you don't also have to worry about accurately landing your shots. There's great potential in this design, though, if by the end of Luna Abyss you're using half your brain to PEMDAS your way through enemy formations by swapping between multiple weapons and using the other half to dodge their overlapping bullet patterns.

There's such an arcade purity to the FPS bullet hell that I'm disappointed Luna Abyss's developers didn't include a scoring system for each combat encounter. It seems to be a story-heavy game, with lots of wandering hallways and listening to voiceover in between battle arenas. Likely too much—Devil May Cry should be the template here, not Metroid Prime. I want to see a multiplier go up for each enemy I kill with the perfect number of shots, each bullet pattern I skate through without taking a hit, each second I shave off the par time for clearing a room.

Luna Abyss may not end up quite the lean, arcadey bullet hell game I want it to be, but it's proof enough that a shooter can be gripping even when pulling the trigger is your least thrilling action. It's out sometime this year, and hopefully won't be the only one of its kind for long.



Читайте также

Zombie Run 2 0.2.2

See some lost alpha footage of the original Vampire: The Masquerade – Bloodlines

Fight Legends 1.13

Москва

Азербайджанцев оправдали за убийство спортсмена Евгения Кушнира в Самарской области. Делом заинтересовался глава Следкома РФ А. Бастрыкин

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Бухалово и Париж: откуда появились необычные и смешные названия населенных пунктов в России

Лукашенко лоббирует интересы Алиева по изоляции Армении

Шапки женские на Wildberries — скидки от 398 руб. (на новые оттенки)

В Петербурге и Москве появятся аналоги советских «Березок»