Мы в Telegram
Добавить новость
Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Former Dragon Age creative director says 'I just desperately don't want to overhype anything' in his new studio's first game

 Former Dragon Age creative director says 'I just desperately don't want to overhype anything' in his new studio's first game

After over a decade in leadership on the Dragon Age series at BioWare and a brief stint at Ubisoft, Mike Laidlaw co-founded Yellow Brick Games in 2020, and has been quietly working on his first project for four years. Yellow Brick finally revealed Eternal Strands yesterday, but just a couple weeks ago during an interview at the Game Developers Conference, Laidlaw told me that he really does not want to overhype anything—not due to a lack of confidence in the studio's first game, but in anticipation of what it will create next.

"Most studios do not find magic immediately"

Mike Laidlaw, Yellow Brick Games CCO

At the time, Laidlaw didn't divulge any details about Eternal Strands, aside from the fact that, despite what you might assume from his long career at BioWare, it isn't an RPG. "With Yellow Brick, my personal goals have not been around redefining RPGs, or anything like that, in part because I wouldn't say what we're doing is an RPG in that very classic sense," he said. We now know that it's a third-person action game that combines Shadow of the Colossus-like climbable monsters with Tears of the Kingdom-style physics-manipulation magic—a pitch I admit I'm pretty compelled by.

(Image credit: Yellow Brick Games)

"I just desperately don't want to overhype anything," Laidlaw said. "I'm just going to be like: Look here, it's a videogame and I'm hoping you really enjoy it, because I made it, and a group of people made it with me, and we just hope you have fun."

Rather than describing Eternal Strands directly, Laidlaw was more open to talking about his leadership goals post-BioWare: learning to better communicate his vision, empowering his team, and giving them the space and confidence to challenge the way games are made. He spoke a lot about the power of trust, and how teams that have cultivated trust in one another and stuck together have doubled down on their successes.

"I think that BG3 is a result of Divinity: Original Sin 1 and 2 and all the other Divinities before those … and recognizing that most studios do not find magic immediately." Larian Studios definitely did not find magic immediately, it's true. Despite now being known for the success of its Original Sin series and Baldur's Gate 3, Divinity: Original Sin nearly killed the studio. I suspect that brush with death isn't the part Laidlaw is eager to recreate, but the consistency in team and vision is.

"I find myself very excited because I do see teams that have managed to stick together really digging in and elevating what they were already starting to work on," he said. 

Laidlaw spoke highly not just of Larian, but teams like Supergiant Games (Bastion, Hades) that he believes have retained their identity, focus, and continued to push themselves artistically in each new project.

"The biggest thing for me is that at the end of the day all the people working on it would like to continue working together. That would be my favorite kind of success, because what it means is that we're in a position to say: Cool, what have we learned now that we all really know one another? Whatta we got?"

Granted, it's the prerogative of a creative director to be charmingly humble while the marketing team sitting nearby undertakes the task of generating hype. Whether Laidlaw is personally hollering to the hills about it or not, we'll likely hear plenty more about Eternal Strands between now and its launch in 2025.



Читайте также

A medievalist's take on Manor Lords: 'It represents medieval peasants and their lives more fully than most games'

UK government responds to Stop Killing Games petition, and it's not good: 'There is no requirement in UK law' that forces companies to support old software

Nvidia could be teaming up with MediaTek to create a Steam Deck-busting handheld gaming chip

Москва

Семьи из Подмосковья поборются за выход в финал конкурса «Это у нас семейное»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.



Персональные новости

Фестивальный праздник «Музыка моего города» в Улан-Удэ включил в программу спектакль Театра кукол «Ульгэр»: Россия и Культура, Праздник и Дети

Состоялась Байкальская театральная школа в Бурятии: Россия и Культура, Дети

Самым популярным у российских туристов городом на майских стала Москва

В мире могут закрыть поставки из Китая. «Святой Ленин» на встрече В.В. Путина и Си Цзиньпина повышает качество жизни народам России, Китая, всего мира.