Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Sekiro was so influential, even the next big BioWare and Obsidian RPGs are adding parries and stagger meters

I don't know if we'll ever get another Sekiro game, but FromSoftware's 2019 ninja sim lives on in everybody cribbing off its notes. We've already seen fellow soulslikes Wo Long and Lies of P borrow its signature moves, and the Resident Evil 4 Remake used a Sekiro-style parry system to great effect. But it feels like a whole new frontier altogether to see RPG old guards BioWare and Obsidian spice up their upcoming games with some of Sekiro's signature moves.

For a quick rundown of what I'm talking about, I'd say Sekiro's big innovations over Dark Souls were its emphasis on parrying over dodging, and its stagger meter in parallel to player and enemy HP. The former lent this wonderfully crisp, satisfying cadence to the combat (and was critically more forgiving than Dark Souls' parries), while the latter rewarded aggression and precise timing, with a stagger break letting you wipe out one of your enemy's health bars.

Let's start with the Veilguard, which got an 11 minute-long combat showcase at Gamescom. We've known since Veilguard's first gameplay reveal that it would have a parry system, but this extended cut from later in the game gives us a better idea of how it works in practice. In addition to parries opening up enemies to "high-damage counterattacks," the warrior in the gameplay video chose an upgrade to her build that grants a powerful fire damage buff to her attacks after each successful parry.

It'll all depend on how things feel in the hand, but a union of one of my favorite action game mechanics with BioWare's demonstrated affinity for buildcrafting has me even more excited for Veilguard. According to a preview from WccfTech, Warriors will have a less forgiving parry window in exchange for the ability to block attacks with a shield, while Rogues will get the opposite: No shield, but a more generous parry window.

While it doesn't look like Avowed will have timed blocks going off its 31 minute Gamescom demo, both of these games are embracing a stagger mechanic. Your attacks will fill up a meter to send enemies into a weakened state where they're more susceptible to damage, similar to Armored Core 6's take on the mechanic, while the Veilguard will also let you perform takedown moves on staggered foes, which reminds me of Dragon Age: Origins' cinematic finishers.

More than anything, it makes me excited to see BioWare and Obsidian slather their action RPGs with the secret sauce of one of the best action games around. There was a time when these studios' ARPGs were sluggish, clumsy things⁠—awkward middle children like Jade Empire or Alpha Protocol made by people used to tactical, turn-based, or real time with pause games.

BioWare hasn't been a tactical RPG studio in years, and Obsidian still seems skittish after the initially disappointing sales of Pillars of Eternity 2: Neither one seems inclined to follow Larian's lead anytime soon, so I want them making the best action RPGs they can, and that requires borrowing from the best pure action games out there.

Too many action games water themselves down with bad RPG mechanics⁠—looking at you, Ubisoft and Sony first party studios, with your +15% poison damage while airborne nonsense—but I think coming from the opposite direction, RPG-focused studios injecting their games with action, has borne fruit and will continue to do so.



Читайте также

PlayStation co-CEO spits out a bizarre prediction about the future of AI and gaming—one I pray never happens

Intel's Arc graphics cards have made their first appearance in the Steam hardware survey just as I'm getting genuinely excited about the new Battlemage B580 card

Нервов не хватит: самые напряженные игры на ПК

Москва

«Динамо» обратилось в ЭСК РФС с просьбой рассмотреть два эпизода матча Кубка России с «Локомотивом»

Новости тенниса



Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Ольга Любимова провела совещание по вопросам охраны объектов культурного наследия

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»

В Азербайджане прошел третий, завершающий этап проекта «Русский язык: читаем, слушаем, смотрим в странах СНГ»