Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024 Октябрь 2024 Ноябрь 2024 Декабрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Game News |

Cairn might be the best climbing game I've ever played, and I wish it was released already

There's no UI in Cairn to tell me I'm in trouble, but I can see it in the way my protagonist, Aava, is shaking. Her knees are wobbling, and I'm high enough up that I'm really starting to wish I'd wedged a piton into the rock. It's going to be a long way down. 

Cairn, announced during the summer showcases and due for release next year, didn't wow me with its trailer, but it's sure wowing me now. Developer The Game Bakers, best known for hits Furi and Haven, seem to have struck gold here with a climbing game that makes it actually feel like you're climbing, something I've been eager to see for the longest time.

Climbing tall things in games is a form of escapism I've always vibed with, perhaps due to the fact I'm terrified to be more than about a meter off the ground at any point. Unfortunately, while games like Assassin's Creed and Mirror's Edge let you rocket around at impossible heights, leaping from structure to structure, it doesn't actually feel much like climbing. Hold a button to move or tap a button to leap at the right time and you'll parkour like a superstar. 

Cairn's climbing is a laborious process, with each limb available to be manually positioned. As a result, it's a crunchy and tactile climbing experience that you'll feel every second of. Tap a button and your limb will start to move, put it in position and tap again and you'll move to another limb. There's inevitably some bad technique to start—legs tucked into each other, arms crossing over—but over time you get into the flow of climbing in Cairn and the game sings. You'll have to move fast, as holding a bad position for a few seconds too long will send you tumbling back down to earth. 

Climbing then is a mix of eyeballing a route and then also quickly trying to tailor your technique as your ascent plan disintegrates upon contact with your rocky foe. Shimmying across a ledge because the angle you thought would work hasn't panned out, or taking a more complicated path because you just can't see a way forward.

(Image credit: The Game Bakers)

There's a story, but I'm not shown much of that during my brief hands-on. That's fine, because as soon as I get through a brief climbing gym to teach me the basics, I'm cut loose to climb an entire mountain. The whole thing is climbable, I'm told, and it's entirely hand-crafted too. You can see that there's not just a human touch but that of a climber in the routes, as several are simple enough to be daubed with yellow paint and sent to live in an Ubisoft open-worlder, while others only become apparent as you climb them, sweaty palms gripping the controller as you realise you've bitten off more than you can chew. 

I only played for 20 minutes, but Cairn was probably the most exciting game I played at Gamescom this year. There are other things here: That story supposedly involves a bigger mystery, and there are some other mechanics in play, including the ability to force pitons into the rock and have that rope retrieved by a cutesy little robot. Really though, I'm just here for the climbing. If summiting the mountain in Cairn's full release feels as good as this brief playtest, then this is going to be an essential game for those who love to climb, and another example of an indie game with a core central mechanic that makes it agonisingly compelling.



Читайте также

Path of Exile 2's genius theorycrafters have already put together some wild builds, so we've plucked out a few of our favorites that you need to try

Golf Blitz 3.9.7

Анонсирована следующая игра серии Onimusha




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Филиал № 4 ОСФР по Москве и Московской области информирует: В 2024 году Отделение СФР по Москве и Московской области назначило единое пособие родителям 370,5 тысячи детей

Купить преобразователь частоты в Москве

Основные требования к частотному преобразователю

Купить преобразователь частоты в Москве