Январь 2010 Февраль 2010 Март 2010 Апрель 2010 Май 2010
Июнь 2010
Июль 2010 Август 2010
Сентябрь 2010
Октябрь 2010
Ноябрь 2010
Декабрь 2010
Январь 2011
Февраль 2011 Март 2011 Апрель 2011 Май 2011 Июнь 2011 Июль 2011 Август 2011
Сентябрь 2011
Октябрь 2011 Ноябрь 2011 Декабрь 2011 Январь 2012 Февраль 2012 Март 2012 Апрель 2012 Май 2012 Июнь 2012 Июль 2012 Август 2012 Сентябрь 2012 Октябрь 2012 Ноябрь 2012 Декабрь 2012 Январь 2013 Февраль 2013 Март 2013 Апрель 2013 Май 2013 Июнь 2013 Июль 2013 Август 2013 Сентябрь 2013 Октябрь 2013 Ноябрь 2013 Декабрь 2013 Январь 2014 Февраль 2014
Март 2014
Апрель 2014 Май 2014 Июнь 2014 Июль 2014 Август 2014 Сентябрь 2014 Октябрь 2014 Ноябрь 2014 Декабрь 2014 Январь 2015 Февраль 2015 Март 2015 Апрель 2015 Май 2015 Июнь 2015 Июль 2015 Август 2015 Сентябрь 2015 Октябрь 2015 Ноябрь 2015 Декабрь 2015 Январь 2016 Февраль 2016 Март 2016 Апрель 2016 Май 2016 Июнь 2016 Июль 2016 Август 2016 Сентябрь 2016 Октябрь 2016 Ноябрь 2016 Декабрь 2016 Январь 2017 Февраль 2017 Март 2017 Апрель 2017 Май 2017
Июнь 2017
Июль 2017
Август 2017 Сентябрь 2017 Октябрь 2017 Ноябрь 2017 Декабрь 2017 Январь 2018 Февраль 2018 Март 2018 Апрель 2018 Май 2018 Июнь 2018 Июль 2018 Август 2018 Сентябрь 2018 Октябрь 2018 Ноябрь 2018 Декабрь 2018 Январь 2019
Февраль 2019
Март 2019 Апрель 2019 Май 2019 Июнь 2019 Июль 2019 Август 2019 Сентябрь 2019 Октябрь 2019 Ноябрь 2019 Декабрь 2019 Январь 2020
Февраль 2020
Март 2020 Апрель 2020 Май 2020 Июнь 2020 Июль 2020 Август 2020 Сентябрь 2020 Октябрь 2020 Ноябрь 2020 Декабрь 2020 Январь 2021 Февраль 2021 Март 2021 Апрель 2021 Май 2021 Июнь 2021 Июль 2021 Август 2021 Сентябрь 2021 Октябрь 2021 Ноябрь 2021 Декабрь 2021 Январь 2022 Февраль 2022 Март 2022 Апрель 2022 Май 2022 Июнь 2022 Июль 2022 Август 2022 Сентябрь 2022 Октябрь 2022 Ноябрь 2022 Декабрь 2022 Январь 2023 Февраль 2023 Март 2023 Апрель 2023 Май 2023 Июнь 2023 Июль 2023 Август 2023 Сентябрь 2023 Октябрь 2023 Ноябрь 2023 Декабрь 2023 Январь 2024 Февраль 2024 Март 2024 Апрель 2024 Май 2024 Июнь 2024 Июль 2024 Август 2024 Сентябрь 2024
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Game News |

Spine – This is Gun Fu is shaping up to be a high-octane John Wick simulator and a lot of fun, but it'll all hinge on how its team sands down the rough edges

I recently had the pleasure of attending Gamescom 2024 late last month—during which I got to sit down with two developers at Team Nekki and watch Spine – This is Gun Fu being played for a hands-off preview.

During the half-hour romp, I got to see Spine's cyborg protagonist practise her gun-fu against a bunch of mooks in a warehouse, race across rooftops, and engage in a bit of boss-battling with another implant user.

Spine is a third-person action game in the tradition of the Batman: Arkham Games, as well as evolutions of that system like Sifu. In it you play Redline, who is out on a vengeance spree after losing her brother to "the AI regime". To do so, she takes on a combat implant in her spine which augments her reflexes—but what ho, therein lies an AI as well! Its name is Spine. Does what it says on the tin.

The devs cite several important inspirations for the game's action: "It's a genre that originates from John Woo and Hong-Kong action cinema, and then forward to movies like The Matrix and Equilibrium—and of course everybody knows John Wick." To nail that feeling down, they've worked with several specialists—including one stuntman from 2015's Hardcore Henry—for references and motion capture.

What follows is—and I mean this as a compliment—what you'd come to expect from this sort of thing. The developer, bravely playing a test build live in front of my judgemental, note-taking eyes, shows off dodges, combos, and finishing moves—as well as the equivalent of Batman's cape attacks in the Arkham Games, as Redline dual-wields cans of spray paint to crowd control her foes. You can also nick your enemy's guns as a limited-use "I shoot you, you die" resource.

In terms of the missions, the devs at Nekki Games have about 20 planned: "We treat every one of them as a short movie in themselves," I'm told, with each designed to show a broad variety of cinematic locations. The combat animations are appropriately cinematic and contextual, too—Redline will dole out concussions by slamming your enemies into nearby crates, railings: The works.

At the end, there's also a boss battle against another Spine user—which ramps up their reflexes, making things considerably harder. Also, there are spider drones, which get basically everywhere, because of course the AI-generated future has to have robot creepy crawlies.

The objective here on behalf of Nekki Games seems to be a silky smooth cinematic experience—I mentioned Sifu, earlier, but the feeling I'm getting is a lot less precision, and a lot more style and flow. Mind, I am told about an optional no-hit mode wherein Redline starts with a pair of sunglasses on, and loses them if she gets slapped. I think this should be ported to every game with a combat system, regardless of genre or setting—I want to see old man Kratos in aviators.

My only issue, however, is that the game is clearly not quite there yet. This is to be expected—I saw quite an early build, and while the visuals were appropriately vivid and neon, it was emphasised that the combat is a work in progress. Even the voice lines were text-to-speech at this juncture—with plans to, naturally, bring proper voice actors in later. All this to say, this shouldn't be taken as a knock against the game.

Image 1 of 2

(Image credit: Nekki)
Image 2 of 2

(Image credit: Nekki)

However, because of the genre Spine occupies, I need to mention it because it's my job to give a critical opinion—and right now it's hard to judge. Spine is a game that will live or die based on how good it feels to play. As it stands, there are glimmers of potential that rattle and shake under the weight of an early build. One moment, the developer is drifting from foe to foe with some sick gun fu stylings. The next, they're awkwardly flipping and dipping while the animation system is flustered.

Part of this may also just be the pressure of a Gamescom floor, but the boss fight in particular never quite clicked from a visual or gameplay standpoint—though that brawl itself is still very much in the works.

This was a hands-off session, so I can't quite tell you whether Spine is going to be exactly my cup of tea or an overambitious and bumpy ride. What I will say is that its developers clearly have a deep and developed appreciation for the source material it invokes in its title—if Nekki Games can use that enthusiasm to sand down the rough edges, then Spine – This is Gun Fu should be a solid sci-fi action romp.



Читайте также

Jester

Confused by Warhammer 40,000? Now you can learn 40K lore with Space Marine 2's lead voice actor

Overwatch 2 gets a set of World of Warcraft 20th anniversary crossover skins




Game24.pro — паблик игровых новостей в календарном формате на основе технологичной новостной информационно-поисковой системы с элементами искусственного интеллекта, гео-отбора и возможностью мгновенной публикации авторского контента в режиме Free Public. Game24.pro — ваши Game News сегодня и сейчас в Вашем городе.

Опубликовать свою новость, реплику, комментарий, анонс и т.д. можно мгновенно — здесь.


Персональные новости

Китайский автопром теперь на дорогах Европы: Dongfeng презентовали новые модели для жителей Италии

Несколько автомобилей столкнулись на 93-м километре МКАД

Несостоявшийся дуэт финалиста шоу “Голос” Сергея АРУТЮНОВА и его наставника Басты. И почему АРУТЮНОВ только сейчас раскрыл, что на самом деле он является исполнителем хита “На Заре 2020”?

Прогноз погоды: в Москве продолжается аномальная жара, а в Сибирь пришла осень